sunnuntai 3. elokuuta 2014

En gång till Sydney!

Tänkte ta en gång till hela Sydney resan igenom! Torsdag kväll kom jag till Manly på kvällen, resan var spännande för jag missade nästan flyget!! Jag och Linda juba hela kvällen och SimSim blev störd på oss :D haha!

På fredagen for jag och Linda hurtigt  redan på morgonen till Coogee. Där löper en fin stig ända till Bondi Beach, så ca 7km att gå. De va såå fint! Kolla tidigare blog post för mera bilder :)

Fredag: Coogee to Bondi walk

Vi kom genom stan på hemvägen och tog lite bilder av Harbour Bridge, igen. Jag älskar Manly ferryn de e så mycket roligare än bussen! Vi försökte bonga delfiner men såg inga.

Fredag: Sydney Harbour Bridge
På fredag kväll var det rugby dags! Hemma laget Sea Eagles vs. Brisbane Broncos. Det var skit kallt!!! På dagen nå +20 och på kvällen +5 uj! Vi måste fa å laga mera kläder på under väliaikan. Vi hitta tilåme en sovsäck som vi släpade med till Rugbyn att lägga över benen :D

Fredag: Rugby i Brookvale Oval
På lördag morgon tog vi bussen till Manly och for på breku till Fika - Swedish Kitchen :) Jag och Linda tog förståss filter kaffe (gratis santsi) och toast skagen med avocado :9 Sen ennu en kanelbulle till efterrätt. Älskar skandi mat! Linda köpte också Marabou Apelsinkrokant choko :P

Lördag: Morgonkaffe på Fika, vanligt filter kaffe <3

Sen fortsatte jag å Linda till Taronga Zoo och SimSim for å spela futis. Vi tog bussen till Zoo och gick igenom hela Zoo på ca 3h de var helt bäst!! Vi åt också hela chokoplattan som "lunch" under tiden vi gick runt :D Taronga Zoo e nog de finaste Zoo jag nånsinn sett, helt underbar kombination av fina djur och vacker vy över stan.

Lördag: Taronga Zoo
På lördag kväll var det party-dags! Vi for tillsammans med några av Lindas och Simpis kompisar till Ivanhoe som e en bar i Manly. Sjukt rolig kväll med mycket dansande, känner de ennu också i benen :D Nån rolig kille bestämde sig också att photobomba vår gruppbild haha!

Lördag: fina flickor på Ivanhoe

Lördag: Ivanhoe och en till photobomb :D
Söndagen var minst sagt konstig! Vi åt mega morgonmål i Manly och sen for på en liten promenad till Shelley Beach. På vägen sket en fågel på min axel, men de e okej fö Liv sa att de ger good luck... Nåååh efter det sku jag ta en fin bild av vyerna och tappade telefonen i såndän havspool. FAN! Nån gubbe simma där så han lyfte upp telefonen som nog int mera funkkar, men jag fick endå simkorte tillbaks. Jag tänkte att "so much for good luck" men när vi klev upp på berget vid Shelley Beach och kollade ut mot havet så var där över 10 delfiner som skutta runt! Finaste jag har nånsinn sett och definitivt #1 på best Australia moments! Nu kan jag dö i lugn å ro, har sett vilda delfiner! Så vackert jag kommer int över dethär på länge! :D Sen köpte jag en ny telefon å allt e bra nu.

Söndag: Shelley Beach och jag såg delfiner!!
 Kramis till Linda och SimSim, tack att jag fick bo i era knutar igen :) Hoppas vi ses snart igen!

PUSS nandu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti