sunnuntai 17. elokuuta 2014

Vilket veckoslut!

Veckoslutet var verkligen fullpackat! Enda sen fredagen har jag varit busy busy :) Har e igen en massa bilder, men det e sakert bra a latt att folja med ;)

Pa fredagen var vadret helt fantastiskt! Jag var ute a ga langs med stranden i ca 2h. Kolla in bilderna, helt juvligt vader och stilla vatten :) WUNDERBAR. Jag satt ocksa en stund bara lyssna pa musik a njot :)

The bay

Liten fredags-zenpaus, satt på ändan å lyssna på musik i 30min! 

The bay, Black Rock Beach

The Bay

Pa fredag kvall hade vi girls night out med Clare, hennes syster Elaine och kompis Kristen. Vi at middag pa Cookie, en trevlig restaurang mitt i stan. De va lite liknande mat som Farang och Gaijin i Finland, jatte gott! Sen fortsatte vi pa after dinner drinks till club Sofitel som e pa 35. vaningen!! Helt sjukt fin utsikt over hela stan, tog nagra bilder fran vessan som hade coolaste vyerna :)

Girls night out! at Sofitel 35th floor

Lite vyer från vessan på 35th floor, WOW!

Efter var dinner fortsatte jag kvallen ennu med ett gang Danska brudar. Vi traffades i St Kilda hos Sofie och fortsatte sedan till en bar Hotel George i St Kilda. Det var en kul kvall, trevligt att traffa nya manniskor :)

Busy Friday night and Flinders St station

Pa lordag morgon var det farmer's market i Sandringham och vi gick runt dar och shoppa lite. Dom hade ocksa djur som fick paija, vet int vem va mer intresserad av djuren, jag eller Lily :D Dessutom hitta jag kvarg dar!!! Vitsi de e lange sen jag har atit kvarg, e ganska sugen! Sa jag kopte saklart de fast de va sjukt dyrt :P

Farmer's market med lite farm animals

Lily had a little lamb... :D

Pa eftermiddagen var de dags for horse races at Caulfield med min praktikhandledare, Liz :) Jag har aldrig tidigare vari ens a se pa traven men deha va sjukt coolt! Javligt spannande ocksa fo vi slog ju vad om vinnarna ocksa ;) Jag blev $ 5 pa pluss sa helt ok dag!

Caulfield Racecourse

Girls at the race

Go #3!!!!

The race is on!

Nån stakkare hade polttarin å Liz fick laga läppstift åt han :D

Njutningar i livet = vin, gott sällskap å hästar <3

Sondagen va mer chill, vi at big breakfast hemma a sen tog vi Lily me och for till Melbourne Zoo. Jag har vari dar tidigare men de e sjukt najs, dessutom hade vi Lily me och de va hennes forsta gang pa zoo, hon va sa sot! Forst va hon radd fo alla djuren men sen blev hon mer a mer intresserad :) 

Greg & Lily at Melbourne Zoo

Little penguins <3

"Look, elephant!"

Pa eftermiddagen baka jag en paj av kvargen som jag kopte, den blev sjukt god! Greg och Clare far smaka pa kvarg forsta gangen i form av en ganska sa jakla fin paj ;)

Bar och kvarg paj :9 mums!

PUSS nandu


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti