torstai 7. elokuuta 2014

Födis vecka!


Jeeee de va min födis denhä veckan! Å de kändes verkligen som att vi fira födis hela veckan :D På måndagen va de först "paluu arkeen" med lite jobb och gym träning at Docklands :) men de va nu ungefär de enda ja gjorde på måndagen... Tisdagen började med morgonmåls blind date med en dansk/australiensk flicka, vi hade sjukt skoj och mycke gemensamt! Johanna, min moster, kom också till Melbourne över tisdag/onsdag. Vi shoppa lite där på tisdan, hon ville såklart till H&M som har just först kommi hit ti Aussina. Sen va vi å äta födis lunch på Chin Chin, lite som Melbournes Farang. Helt sjukt fin Asiatisk restaurang med sååååå god mat!!! Jag har villa fa dit ända sen jag kom hit!

Lunch @ Chin Chin
På tisdag kväll for vi till Marianne och Pasi som bor nära oss. Dom e också från Finland :) Det var Pasis 49års dag så det firades med god mat, födiskaka och BASTU <3 vi fick bada riktig Finsk bastu med sauna-siideri å hela keikkan :)

Sjukt fin hemmalagad födiskaka!

Onsdag var min riktiga födis dag. Vi for på morgon promenad till stranden med Johanna, Marianne och Pearly hunden. Efter vår lilla promenad åt vi breku på ett kiva café helt vid stranden.

Bday Beach Walk

Pearly <3
Breku kafé va så gullit inrett och med ljuvlig utsikt över havet :) Jag åt smashed avocado on toast med bacon och poached egg :9 MUMS!

Bday Brekkie

Omnom :9
Min födis dag fortsatte med lite badande i bubbelpoolen å allmänt chillande. På kvällen kom Nadine och Paddy till oss på middag :) Nadine hämta Melbourne Breakfast tee till födispresent, de e mycke godare än English Breakfast tee ;) Greg laga nami mat (som vanligt) och vi åt alla tisammans, jätte skoj family dinner!

Bday dinner med Nadine, Paddy, Greg och Clare!

På torsdagen sa min pomo/praktikhandledare Liz åt mej att vi ska på road trip till Mornington Peninsula! Helt kiva jobbdag, jag tog bara en massa bilder av alla fina biitsin där :)

Sorrento Ferry 
Mornington Peninsula e indelad i många suburbs fö den e ganska stor men vi körde ända till slutet, Portsea. Dom som int vet så Melbourne e i en bay (vik?) och på båda ändona av bayn e de en peninsula/halvö. Så på Mornington peninsula får man lugna biitsin vid bayn och sen stora vågor på öppna havet på back beachen :) Hit kommer männskor å surfa från Melbs fö man kan int surfa i bayn, inga vågor där.

Sorrento Bayside Beach
Vi åt lunch me Liz, hennes son Cooper och hennes föräldrar på Portsea Pub som e helt vid stranden. Liz å hennes man har gift sig här och också Greg och Clare har gift sig här :) Jätte fint ställe och god mat också!

Iconic Portsea Pub!

Portsea Bayside Beach med Cooper
Vi körde runt peninsulan så att jag också såg Back beachina dom va helt olika än beachin på bayside! Jätte stora vågor, vet int om de syns ordentligt på bildena men de var faktist stora vågor säkert nå 2m höga.

Portsea Back Beach med Cooper och Liz!

Sorrento Back Beach

Stora vågor vid Sorrento Back Beach
Vi körde tillbaka hem hela vägen längs med stranden, det va sjukt snyggt! Hela dagen nära havet med telefonen och den hölls torr :D go nandu! Jag e faktist lite paranoid över min nya tfn när den förra just flög i havet...

Siisti utsikt över Frankston

Tack alla för födis grattisarna! Vi ses snart, bara 3 veckor kvar!

PUSS nandu



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti