maanantai 11. elokuuta 2014

Weekend in Yack

Viikonloppuna vierailin taas Yackissä, maalaisidylliä siis luvassa! Tällä kertaa sain kyydin Nadineltä, koska oli menossa kans perhettään moikkaamaan :) Meidän roadtrip starttas perjantai iltana, ajettiin 4h muusikkia kuunnellen ja ranskalaisia napostellen Yackiin. Aika paljon mukavampaa kuin junalla matkailu!

Menin lauantai aamuna kattomaan Matin footy peliä Wodongaan Johannan kanssa. Kannustettiin kovasti ja teki se Matti kans pari maalia! Mutta valitettavasti meijän tähtipelaaja sai urheiluvamman kesken pelin kun nyrjäytti nilkan taklauksessa :/ ei siinä mitään, Yacki joukkue oli jo siinä vaiheessa yli 100pisteen johdossa joten pärjäsivät hyvin loppuun asti :D Loppu tulos tais olla 234 - 6 GO KANGAROOS!

Local footy! Yack vs Wodonga

Loppupäivän vietinkin sitte Nadinen perheen kanssa ulkoillen lähimaastossa. Tehtiin kolme tosi kivaa pikku retkeä keskelle bushia - bush walking! Eka mentiin aboriginaali polulle, oli ihan lyhyt keikka semmonen 15min kävely kalliota ylös ja takas alas. Hienot maisemat oli polun varrella, nappasin vähän kuvia taas vaihteeks :P

Beechworthissä aboriginaali polulla

Big ass rock!

Kivat näkymät aboriginaali polulta
Seuraavaks kiivettiin ylös Mt Pilotille ja Nadinen äiti oli pakannu picnicin mukaan :) vähän reippailu-motivaatiota saatiin siitä repussa oottavasta suklaakakusta ;) Käveltiin kokonaisuudessaan 6km edes-takas autolta mutta varmaan kallion nousua oli vaan joku 600m. Ihan huikeet maisemat taas vaihteeks! Sää suosi kans meidän retkeilyä niin viihdyttin ihan mukava tovi siellä ylhäällä kun oli teetä ja kakkuakin mukana.

Mt Pilot näkymät

Mt Pilot

Kiva paikka picnicille :)

Picnic tunnelmissa at Mt Pilot

Viimenen reissu oli Woolsheds Falls Beechworthissä. Ihan sairaan makee putous keskellä metsää. Ne kerto kanssa että jengi ui siellä kesällä kun on lämmintä vettä. Tosin Johanna sano et moni hukkuu siel kans.. hui!

Woolshed Falls

Selfie at Woolshed Falls
Käytiin me vielä kotimatkalla Beechworthin "High Streetillä". Tosi söpö pikku kylä kanssa, aika saman tyyliset rakennukset kun Yackissä. Kaiken kruunas että ne vietti jotain Ned Kelly päivää ja kaikki oli pukeutunu vanhanaikasiin vaatteisiin :D aika aidon näköstä oli! Käytiin Beechworthin tunnetussa karkkikaupassa ja mä ostin paljon karkkia mitkä uppos kyllä äkkiä Tommin ja Harrin suuhun! :D

Beechworth Lolly shop!!

Beechworth

Johanna leipoi lauantaina Anzac keksejä :9
Sunnuntaina oli kanssa Nadinen perheen tykönä koska Tommi ja muut oli koulunvälisissä hiihtokisoissa. Käytiin aamukaffella Yackin High Streetillä ja sitte leivottiin Nadinen kanssa banaanileipää (ja katottiin aussi tv sarjaa koneelta, oon ihan koukussa siihen ja se ei näy Suomessa!!!). Iltapäivällä kävin Topsun kaa kiertelee lähimetsiä ja napsin kuvia matkan varrelta.

Topsu Hopsu <3

Näkymiä iltalenkiltä

Topsun kaa iltalenkillä

Johannan kotipiha ja huikeet maisemat!

Topsu antoi pusun <3
Ihana paikka Yackandandah, kauniit maisemat vaan jatkuu ja jatkuu! Ihan ei ollu vielä vika reissu, tullaan vielä Gregin ja Claren kanssa päiväreissulle kattomaan Matin finaali peliä parin viikon päästä.