perjantai 6. kesäkuuta 2014

Footy!

Etihad Stadium
Fredagen 6.6. fortsatte resan mot Melbourne! Hit i Australien kan man int rikit lita på public transport... de e väldigt intressant system! Johanna hade köpt tågbiljett till mej från Wodonga till Melbourne, sen kommer vi till Wodonga train station "it's a bus today". Hmmm perus! De kommer inget tåg, de e en buss som kommer. Samma pris också, som sagt väldigt spännande :D Bussresan va ca 4h, helt okej å int alls likadant som Matkahuoltos bussar back home... Busskusken berätta roliga juttun i början och slute av resan, han va sjukt rolig :) alla männskor talar me varanadra, int alls såndän ångest isint sitta breve mig som i Finland haha!

Kom ti Melbourne å till mitt nya hem i Sandringham en sväng förrän jag ren sku ut me Nadine å hennes kompisar, hann int ens byta kläder! Men jag kan beskriva kort, bilder senare: de e ett egnahemshus med POOOL å bubbelbad!!! Å jag har en stor dubbelsäng. Lovin it! Tågstationen e ca 1km ifrån å de tar about 20-30min att komma in ti stan :)

Footy fans!
 Jag va till Etihad Stadium i centrum av Melbourne å kolla på AFL = aussie futis. Väldigt spännande sport... 18 spelare på plan som alla härjar å tacklar allt dom hinner :D funfun! AFL e hit lika som ishockey e i Finland, de e big deal! Vi va å kolla på Geelong Cats vs Carlton Blues, jag fick låna Geelong fani pipo så att ja också passa in där :)
Geelong vs Carlton
 Vi satt rakt bakom målstålparna å de fanns ingen skyddsnät där bakom :D allti när de blev mål så tog nån i publiken fast bollen å kasta den tillbaka.
Footy selfie
De va sjukt jännä match! Geelong vann me 5poäng! Helt huippu första kväll i Melbourne, imorgon kommer Linda<3

PUSS nandu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti