maanantai 16. kesäkuuta 2014

Teacher of swimming and water safety


   

Mentone Bayside Aquatics
             Viikonloppu hurahti ohi koska olin la & su uimaope kurssilla. Olen suorittanut kaks vuotta sitten uimaope kurssin koti suomessa SUH:illa mutta eipä kelpaa täälläpäin se koulutus. Mulla oli odotukset korkeella kun lähdin kurssille, Aussit on kuitenkin huippu uinti maa!    


Uimaopen raamattu
Jos alotetaan ihan vaan tästä uimahalli kulttuurista, se on jo aika outoo mun mielestä... KUKAAN ei käy suihkussa ennen altaaseen menoa, ja murto osa käy uinnin jälkeen. Tosi epähygieenistä yäk :S sen huomaa vedenlaadustakin, kaikki altaat on vähän sameita. Jengi ui vaatteet päällä, ihan tosi myös siellä kurssilla oli tällasia tapauksia: bikinit alla päällä toppi ja sortsit what!?!?!? Mä en tajuu ollenkaan.

Kurssi oli aika samanlainen kuin se jonka oon jo käynyt, mutta paljon lyhempi. SUH kurssis suomessa on 100h ja kolme vkl, tää oli 16h ja makso saman verran... Ei ollut hintansa arvoinen mun mielestä. Mutta kunhan saan tentin tehtyä ja näyttö tunnit näytettyä niin on taskussa AustSwim Swimming and Water Safety teacher licens, joka on tosi arvostettu maailmalla en vaan todellakaan tajuu että miksi. Pitää antaa paljon kiitosta koti suomeen SUH:ille ja Lauralle jos luet tätä :)

Suurin ero uimakouluissa suomessa ja täällä on toi vesiturvallisuuteen suhtautuminen. Hirveesti ei tehdä uimakouluissa vesipelastus juttuja, täällä niitä tungetaan jokaiseen oppituntiin. Ihan hyvä juttu, ja onhan täällä vähän erilaisia vaaroja myös veden äärellä, rannat on pikkasen hurjempia kuin Suomessa :D
Hieman kummaa on suhtautuminen lapsiin, kaikki käyttäytyy niinku lapset hukkuis heti jos käännät selän niille... Tosissaan meidän kouluttaja oli sitä mieltä että ei saa itse näyttää mitään vedessä ettei lapset huku sillä aikaa :D OK. Mutta sain mä kivoja ideoita lasten uimakouluihin sieltä :) ja kivasti virkisti muistia kaikista vesipelastus jutuista! Jos vaan ehdin saada mun austswim kortin niin teen myös toisen kurssin; Teacher of Competitive Strokes joka varmaan on kiehtovampi mulle.

Pizza Lauantai :9
 Greg on maalannu täällä himassa kattoa koko vkl ja haju on sen mukainen! Keittiö oli paperin peitossa joten tilattiin pizzaa lauantaina, aika pirun hyvää pizzaa! Vähän erilaiset ku Sturen pizzan lätyt :D Namnam!
Greg on törkeen hyvä tekee ruokaa ja oon nyt ihan piloille hemmoteltu ku joka ilta saa hyvää ruokaa. Aasialaista ollaan enimmäkseen syöty, tosi hyvää.

Vkl väsy - selfie :D
Oli aika rankka viikonloppu, 8h per päivä koulutusta sekä luokassa että vedessä vei kyllä kaikki mehut! Sunnuntaina kävelin vielä himaan 4km olipas virkistävää (väsyttävää). Näin kotimatkalla ekaa kertaa opossumeja! Toi kuva ei oo mun ottama :D mutta näin niitä 3kpl naapurin puussa. Ne pomppii katolla joka yö mutta en ollu vielä nähny livenä.
Possum!!
Maanantai ja duunit jatkuu.. Ens vkl meen Sydneyyn Lindan luokse jeee! <3

PUSS: nandu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti