tiistai 1. heinäkuuta 2014

Shoppa loss!

 
Yarra River




Veckoslutet var ganska fridfullt, gjorde inget extremt. På fredan var ja ju på Zoo men efter de tog jag det ganska lugnt :) Kom in till stan efter zoo besöket, solen sken till och med en stund! Vi har haft ganska skit väder hit.. Blåser så in i ***** och regnar alltti nu å då. MEN på fredagen skymtade solen på eftermiddagen som ni kan se på bilden :) Jag shoppa lite i stan, köpte dendä mocha kappan och ett par byxor åt mej själv. Postade också några kort, får se om dom kommer fram!
"Mocha" Kappa
På lördagen kollade jag mitt bank konto och fann en trevlig extra summa pengar :D min lomaraha! Jag hade helt glömt bort det, vilken tur. Det var end of financial year nu på vs och alla butiker hade mega rea på gång. Jag tog bussen till Southland vilket är ett massivt shopping center helt nära var jag bor. Spenderade alla mina pengar :D men jag fick nog myyyycke shoppat också. Här e lite exempel:
Stor å liten plåmssa

Såå billiga smycken! 1$ e 70cent

Mysbyxor å necessär
Största delen som jag köpte var kläder till Kira och Nicco (jag vet ja e sååå världens bästa syster och flickvän). Hitta en juvlig butik me en massa XXS kläder ti lilla Kira! Tilåme en av butikspersonalen blev helt förtjust i idén av att hitta kivoga små storlekar till Kira och börja bära ut en massa tavara till mej. Köpte nestan allt som hon hitta :D VARSÅGOD. Till Nicco hitta ja 4st t-skjortor. Dom paketen e nu på en båt påväg sakta men säkert mot Finland.
Ny kalender och tarror att dekorera med! Känner mej som en 5åring :)
Sen köpte ja tidigare i St Kilda en ny kalender, och alla som känner mig vet att jag e lite "obsessed" av min kalender... så joo ja köpte en massa tarror att dekorera min kalender med :D haha! Dom va från en söt svensk butik kikki.k den e juuvlig! Gå kolla om ni har tråkit :)
Lite sushi till lunch så orkar man shoppa!
På lördag kväll kom toddlerin och mamman hem (Alltså Gregs fru och dotter). Lily e 2år gammal å så himla söt <3 hon sov på kvällen när dom kom men fick träffa henne på söndagen istället!

Min version av mushrooms on toast ;)
På söndagen laga jag mega morgonmål inspirerad av min morgomål i Manly på Lindas jobb :) Så stekte lite champinjoner med timjam och åt med sourdough toast, avocado och stekt ägg :9 MUMS!

Jag lekte en stund me Lily på morgonen, hon grävde fram typ alla sina leksaker och visa dom en i taget :D haha söt liten flicka :) Fast de regna tänkte jag att ja måst fa ut å gå en sväng. Gick ner till stranden en runda, de va faktist ganska fint att vara där helt ensam med regn och vind och vågor, nestan som hemma :D <3
Rainy day on the beach

De regnar men jag e hurtig ändå!

Sandringham beach
Sist men inte minst, mitt favorit köp: karkki strumpor!!!! Älskar dom, jag blir glad varje gång ja kollar ner på mina små fötter :D haha!
Nya strumpor <3
PUSS nandu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti